tag:blogger.com,1999:blog-4166233652128724680.post3559844285727686180..comments2023-10-16T01:39:49.505-07:00Comments on Vreau Un Job = Vreau Sa Muncesc: Tu ce angajezi? Alina Nistorhttp://www.blogger.com/profile/00438249277721425764noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-4166233652128724680.post-89821898530124481322013-03-08T05:44:03.538-08:002013-03-08T05:44:03.538-08:004.Din nefericire 9 din 10 companii de transport ap...4.Din nefericire 9 din 10 companii de transport aplica metoda veche de calcul Km si carburanti(au o persoana care tine manual evidenta, in multe firme am intalnit persoane de varsta a doua care au lucrat in vechi intreprinderi de stat), nu exista un program de calculator sau o baza de date cu ajutorul careia sa gestioneze departamentul.(Ma refer aici la companii de pe plan local: Constanta ,la care am fost la interviu). In firma in care am lucrat existau ultimele tehnologii in domeniu deci toate evidentele sunt centralizate foarte corect si foarte atent, este vorba de compania Atlassib.Am ales demonstratia cea mai evidenta ca se pot pierde foarte usor bani nu un model standard pe care sa-l urmeze toate companiile. Cred ca fiecare companie are propriul sau mod de lucru si nu poti sa impui in 2 companii aceeasi strategie chiar daca companiile au acelasi domeniu. Poti insa sa adaptezi un mod de lucru al unei companii si sa-l particuarizezi pentru cea de-a doua companie. Insa pentru asta ai nevoie de experienta si multa inteligenta. <br />5. Este foarte adevarat ca multi considera ca transportul de marfa si transportul de persoane sunt domenii diferite(am intalnit aceasta teorie in multe companii), aici intervine lipsa de cunostinte in domeniu.Parca cei care conduc BMW nu circua pe aceeasi autostrada cu cei care conduc Trabant.<br />Factorii transportului sunt aceeasi,actele de transport sunt aceleasi (difera un singur act), diferenta vine din modul de calcul al incarcaturii la transport de persoane calculezi in functie de persoane si traseu,la marfa in functie de tonaj si gabarit(eventual iei in calcul si tipul marfii). Am sa detaliz intr-un articol viitor si aceste "Fobii"<br />Alina Nistorhttps://www.blogger.com/profile/00438249277721425764noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4166233652128724680.post-23372870604926377112013-03-08T05:43:20.387-08:002013-03-08T05:43:20.387-08:00Va multumesc pentru comentariu si pentru sfaturi! ...Va multumesc pentru comentariu si pentru sfaturi! Am sa raspund pe scurt la sfaturile date de dumneavoastra:<br />1. Prin acest material am incercat sa scot in evidenta cateva din problemele departamentului de logistica si am ales sa incep cu acest subiect "TABU". Nu am cum sa cuprind intr-un singur material toate greselile frecvente de logistica care sunt generatoare de pierderi intr-o companie, asa ca am sa le iau pe rand. <br />Experienta in administrarea unui parc auto este o parte din intreaga mea activitate profesionala de aproximativ 8 ani de logistica.<br />Este adevarat ca Administrarea parcului auto nu include Logistica ci invers Logistica include Administrarea Parcului Auto.<br />2. Am sa va corectez in privinta ideei ca am o problema de credibilitate.Nu eu am o problema de credibilitate, insa este perfect adevarat ca m-am izbit de o mentaitate gresit inteleasa ca domeniul Logistic este un domeniu destinat sexului masculin si am sa public in curand un articol pe aceasta tema : Femeie in terenul barbatilor!.<br />Acel "domnul care a vrut sa te angajeze asta imi sugereaza mie. a fost diplomat. de ce ai o problema de credibiliate? " in realitate face parte din categoria "MANAGER-ILOR" care isi gestioneaza afacerea pe principiul :"INVESTITIE 0 -PROFIT MAXIM". Compania respectiva este o firma de distributie cunoscuta pe plan local(Constanta), insa toata activitatea de administrare flota si departament logistic al companiei se lucreaza manual( au angajata o FAZ-ista pe care o platesc cu salariul minim pe economie in traducere o persoana de vasta a doua care a lucrat la stat si care tine intreaga evidenta manual), iar acel domn manager e de parere ca toate aplicatiile si noile metode care te ajuta sa gestionezi cat mai bine flota si sa previi pierderile sunt doar bani aruncati in vant. Cu alte cuvinte omul este impotriva progresului, mai bine se vaita ca nu-i merge decat sa faca ceva sa-i mearga, iar dupa parerea mea astfel de oameni nu vor mai rezista mult timp pe piata pentru ca ii cerne criza. <br />3.Poti sa demonstrezi ca aduci o suma de bani (ca reduci cheltuieile numai dupa ce analizezi situatia si depistezi problema care genereaza pierderi de bani)sau in momentul in care vii cu o noua idee utila in reducerea cheltuielilor. Insa aici intervine avantajul experientei pe care o ai in domeniu, faptul ca ai lucrat in alte firme si poti imbina mai multe metode de lucru, gasind o metoda de gestionare a departamentului proprie pentru companie.<br />Alina Nistorhttps://www.blogger.com/profile/00438249277721425764noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4166233652128724680.post-68237685042600879762013-03-07T10:19:14.267-08:002013-03-07T10:19:14.267-08:00Vreau sa te felicit pentru inceput pentru intiativ...Vreau sa te felicit pentru inceput pentru intiativa de a scrie astfel de chestii pe un blog. Astfel de initiative nu fac decat sa ajute la educarea pietei si pot sa-ti spun din experienta ca piata are nevoie de astfel de chestiuni. <br />As vrea, daca imi permiti sa-ti dau unele sfaturi:<br />1. experienta ta este mai degraba in zona de adminstrare flota decat in logistica (e adevarat ca administrarea de flota face parte din logistica, dar administrarea flota nu include logistica); sfatul meu e sa te indrepti catre un job in directia asta, adica administrare flota;<br />2. tu ai o problema de credibilitate, din punctul meu de vedere, deoarece raspunsul dat de domnul care a vrut sa te angajeze asta imi sugereaza mie. a fost diplomat. de ce ai o problema de credibiliate? de altfel nu ai numai tu ci multi altii care lucreaza in zona asta. sefii firmelor stiu ca soferii fura, ceea ce nu cuantifica ei este cat anume fura, adica cat anume pierd ei. trebuie sa te gandesti ca inaintea ta le-au mai spus asta 100 de oameni, pe 30 din ei i-au angajat si aproape niciunul din astia 30 nu a reusit sa reduca costurile cu flota. deci, in mintea lor se pune urmatoarea intrebare: "de ce vei reusi tu?", iar intrebarea asta mai are un substrat: " de ce vei reusi tu, femeie, sa tina in mina niste soferi pe care nu au reusit s-i struneasca niste barbati (doferii sunt niste specii parte de oameni - in acceptiunea pietei)". nu trebuie sa-mi raspunzi mie la intrebarea asta pentru ca eu stiu raspunsul, trebuie sa-ti raspunzi tie si daca reusesti o sa rezolvi partial problema de credibilitate. trebuie sa mai ai grija ca vrei sa lucrezi intr-un job care e asimilat cu un job al barbatilor.<br />3. raspunsul ca doresc sa anjajeze un junior imi confirma problema lor de credibilitate: ei cred ca oricine ar veni nu va face nimic in plus asa ca daca tot nu aduce un beneficiu macar sa fie cu costuri minime. trebuie insa sa pleci de la premiza ca oricine vrea sa faca o afacere buna, adica: daca te angajeaza pe tine si are costul firmei pentru tine pe la 4000 de ron (e inclus tot in asta), iar tu ii aduci minim un beneficiu de 4000 de ron pe luna esti mai rentabila decat un junior deoarece el de fapt nu te plateste pe tine, de fapt lucrezi gratis. problema cu credibilitatea este ca tu nu ai reusit sa demonstrezi ca poti aduce 4000 de ron pe luna (iar sincer sa-ti spun asta e foarte greu de cuantificat la nivelul unor oameni care dau astfel de raspunsuri).<br />4. profesional vorbind demostratia ta de aici are niste lacune si am sa ti le spun, dar fara sa te superi: modul de calcul al consumului de combustibil are inclus un coeficient de 0.9 (probabil e coeficient de drum). modul asta de calcul este unul mai vechi folosit in special in zona firmelor de "stat" si il folosesc inca oamenii care vin de acolo. daca te intreb de unde ai luat coeficientul ala si sa imi probezi valabilitatea lui o sa intram in niste discutii invechite si fara sustinere reala. pe de alta parte soferii destepti nu baga la o ruta de genul asta 30 de km pentru ca se vede foarte usor, eu as fi mers in calculele astea pe un cost pe km ca ar fi fost mai relevant, iar ultimul aspect este cel ca acele costuri asociate flotei reprezinta un procent mic din costurile totale de logistica. <br />5. tu ai operat in zona de transport persoane, iar cei din zona de transport marfa angajeaza greu oameni din zona de transport persoane si invers. exista niste fobii in piata care nu au sustinere reala, dar asta e realitatea. Robert Stanciulescuhttp://logistic-specialist.comnoreply@blogger.com